Лидл България бива номиниран за няколко дейности през изминалата година, които имат пряко и косвено въздействие върху децата и детската грижа:
– На първо място е голямата кампания на Лидл в подкрепата на българските граждански организации – „Ти и Лидл за нашето утре“, в чието 6-то издание на фокус е грижата и политиките за деца със специални потребности и децата от уязвими групи и общности (тематична област #BeFair). 8 проекта на организации, ангажирани с детските нужди, бяха подкрепени, чиито дейности обхващат интерактивни обучителни сесии, усвояване на социални и емоционални компетенции, адаптиране на късометражни български филми за хората с увредено зрение и др. От миналата година инициативата е вече отворена и към младежи, които могат да кандидатстват с проект в една от петте тематични области.
Подкрепата на Лидл в инициативата „Ти и Лидл за нашето утре“ е насочена към различни като профил и място на дейност граждански организации, което осигурява възможности за развитие на капацитет на местно ниво и в по-малките населени места в страната. Предимството на осигуряваните от компанията грантове е, че те не са обвързани с тежък административен процес по кандидатстване, което прави достъпа до средства за каузи лесен, а подкрепата, която осигурява компанията, за управление и комуникация на инициативите по време на тяхното изпълнение изгражда добри умения и помага на представителите на гражданския сектор да оптимизират дейността си и да я представят по-добре пред своите общности и широката общественост.
Компанията се стреми и успява регулярно да ангажира и включва своите служители в различните социално значими проекти, което допринася за развитие на екипи от проактивни и чувствителни служители.
– Друг начин, по който компанията допринася за благосъстоянието на децата, е чрез дарения от маркетинг с кауза (продажба на мартеници и плюшена играчка) и организация на събития за служители, приходите от които са дарени на Сдружение за споделено учене “ЕЛА”, Българска асоциация на лица с интелектуални затруднения.
– Компанията инвестира в разработване на търговска политика за рационално хранене, където обръща специално внимание на детския маркетинг като ограничава рекламата на вредни продукти.
Документи и източници в подкрепа на номинацията:
https://corporate.lidl.bg/pdf/show/15679