Nomination in category "Благотворител" at

Nominated by Сдружение инициатива за развитие - Кърджали решава

Златомира Ангелова Джисова

Преподавател по математика в СУ „П. Р. Славейков" гр. Кърджали, който прилага иновативни и нестандартни похвати, за да направи математиката по-разбираем и по-лесно усвояем предмет за учениците

Златомира Джисова е учител по математика от две години в СУ „П. Р. Славейков“, гр. Кърджали. За този период тя целенасочено се опитва да разчупи часовете по предмета, който води, като вкарва изключително иновативни, интересни, а понякога и нестандартни похвати в своята преподавателска дейност, така че да представи математиката в една по-разчупена, съвременна и близка до учениците форма, с цел да ги мотивира, материалът да бъде по-разбираем и по-лесно усвоен от децата.

Златомира Джисова се стреми да бъде близо до децата, да говори на техния език, чрез индивидуалните им интереси, емоции и потребности. Сред иновативните формати на урок по математика, проведени от предователя са:
1. Практически урок – приложението на подобните триъгълници.
Децата имат възможност нагледно да видят и да измерят височини, до които не могат да достигнат с ролетка, чрез правоъгълен триъгълник и прикрепен към него лазер, с който да осветят височината, която искат да измерят. Чрез този метод учениците прилагат пропорционалността на отсечките и коефициента на подобие, които изучават по време на общообразователната си подготовка.
2. Интердисциплинарен урок по математика и английски – „Бягащия тест“. Учениците получават поредица от задачи по математика и английски, някои от които са разпределени при персонала на училището и децата трябва да достигнат до различните си предизвикателства чрез логически насоки.

Освен иновативните уроци Златомира Джисова прилага и нестандартни похвати в обяснението и представянето на някои от уроците по математика, с цел по-лесното усвояване и асимилиране от страна на учениците. Тези похвати са съобразени с индивидуалността на учениците и техните интереси. Например урокът за функции е представен в единия клас чрез множеството на променливите, които са музикалните изпълнители, които учениците слушат, а във второто множество на зависимите променливи са песните на певците, които се определят от изпълнителите. Така учениците възприемат по-лесно, че променливата Y е зависима от променливата X. Друг урок за аритметичната прогресия започва с разказа за двама влюбени – тема, която е актуална сред подрастващите. Урокът до такава степен впечатлява учениците, че е посрещнат от бурни аплодисменти от самие деца и е отразен в редица местни медии.

Преподавателският подход на Златомира Джисова успява да засили интереса и мотивацията на ученици не само към математиката, но и към статистиката. Преподавателят оказва подкрепа на унениците в участието им в извънкласни инициативи и добротворни каузи. Чрез практическите и асоциативни подходи, децата осъзнават важността и приложението на математиката в живота, развиват своята логика и аналитично мислене, което е предпоставка за бъдещи успехи.

Документи и източници в подкрепа на номинацията

Учебното съдържание, „училището, което искаме“ в предаването „Социална мрежа“ по Нова Нюз

Любовта и математиката разчупват стандарта в учебния час

Нестандартен час по математика в СУ „П.Р.Славейков“

„Иновации в действие“ представи „Славейков“ на гостите си